Érdemes egy mondatot szánni arra honnan látjuk a pulttal a színpad megvilágítását. Ideális természetesen ha onnan látjuk ahonnan a nézők (nagyrésze). Mert hogy pl. ha fent vagyunk mint én, utóbbi helyzetekben, a lámpák mellett akkor teljesen felborul hogy mit csinál egy fényvető a nézők és az én szemem számára. Egy (néző felől nézve) felülről vagy oldalról jövő fény tök jól tud kinézni, ám ha én ott ülök a felülről-oldalról jövő lámpa mellett nekem az úgy verődik vissza a színészről (leginkább a feje búbjáról) mint egy szemből jövő lámpa - ha nézőtéren lennék. A lényeg az hogy teljesen esélytelen megítélni hogy a színész sötétben van vagy éppen elegendő fény jön rá (pl. szemből ami nekem csak egy súrlóként jelenik meg az én nézőpontomból). Így lehet meglepődni amikor lent átnézzük a fényeket - hogy ez valójában ennyire sötét!? Egy fentről csúnyának tűnő fehér fényt egy színes csuda fényben, egyáltalán nem érzékel zavaróan a lenti nézőpont. Más a fény visszaverődési szöge a szem irányában. Ha nagyobb szögben érkezik vissza a szembe az kevesebb fényérzetet jelent.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.