HTML

vilagositas.blog.hu

Főoldal:

http://vilagositas.blog.hu

Világosítással (elsősorban színházi) kapcsolatos anyagok, valamint napló jegyzetek

hagy nyomot ha érdekel..

Friss topikok

  • ProDooorina: Szeretem a blogot! :) (egy leendő kollegina,színpadtechnikusnak tanulok :)) ) (2013.03.09. 21:07) A színpadi világítás funkciói
  • csontosbal: "u.i. mai marosvásárhelyi beszólás: "add be 15-öst kukac 5." :DDD" :DDDDDD (2012.04.19. 10:41) ETC kavalkád
  • csontosbal: Hát nem unatkoztok..Milyen fesztivál van nálatok most? (2012.04.01. 09:58) Fesztivál 1. nap
  • csontosbal: :-)) (2012.03.08. 22:35) Esőben
  • csontosbal: persze, persze.. csontos.balazs@chello.hu (2012.02.18. 20:20) Bemutatóra kész

2017.10.17. 23:44 Dimmerkobold

Guide To PAR 64 Lamps

Guide To PAR 64 Lamps

Here is a brief rundown of PAR 64 lamps, the beam angles are approximate and are the most “useful” largest part of the ellipse due to the nature of the PAR lamp beam shape:

CP60 VNSP PAR 64 Lamp – Very Narrow Spot. Beam Angle 12° approx. This PAR 64 lamp is good for really tight spots, thin light beams cutting through smoke or streaking across stage set/cloths. Also used on large music stages to provide spotlights to hightlight individual band members. The CP60 PAR lamp gives a really intense “splat” of light that can be a bit striated (streaky) across flat surfaces.


CP61 NSP PAR 64 Lamp – Narrow Spot. Beam Angle 14° approx. The CP61 is the general spotlight of the PAR 64 family producing a tight beam of light that has more uses than the CP60. This lamp is a useful tage spotlight and makes fairly good beam structures in smoke. Could be used to for colour washes with a large throw distance ( further than 8m) although you would need a fair few CP61 PAR lamps to do this.


CP62 MFL PAR 64 Lamp – Medium Flood. Beam Angle 24° approx. CP62 PAR lamps are pretty much everywhere doing jobs such as colour washes onstage, uplighting bits of set as well as spotlighting people onstage. These bulbs are great for washing intense colour around a stage or lighting up columns or architecture. The beam of this PAR lamp is extremely elliptical and their orientation, like other PAR bulbs, is set by spinning the bulb inside the PAR Can.


EXG PAR 64 Lamp – Wide Flood. Beam Angle 50°(?) approx. A wider flood PAR that can be used to colour washing with shorter throw distances though it can lack intensity. Used with a short nosed PAR Can. This PAR lamp is not too useful.


CP95 WFL PAR 64 Lamp – Wide Flood. Beam Angle 70°(?) approx. This PAR lamp is pretty darn wide, meaning that is lights all over the place but lack the punch and intensity of other PAR lamps. The CP95 is only useful when you needed a good sized beam of light, lit from very close. To get full width of this PAR bulb, use a short nose PAR can.


Raylight Reflectors – The Devil In PAR lamps. Beam Angle – Who cares? The raylight reflector is a cheap parabolic reflector with no front lens, designed to accomodate a quartz halogen “standard” stage lighting bulb, often 500 watts. These PAR lamps produce a messy “splot” of light that is both horrible and burns out gels like anything especially in short nosed PAR cans. OK for beams in smoke (until the colour burns out, that is). Don’t buy.

Szólj hozzá!

Címkék: szakirodalom lámpatípus


A bejegyzés trackback címe:

https://vilagositas.blog.hu/api/trackback/id/tr1913010362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása